Ursäkta röran - vi bygger om!

Fråga mig om jag tänker riva ut halva köket och bygga ihop det på ett dygn igen - njae! Kära familjemedlemmar har boxats sig fram genom folk till höger och vänster i jakt efter den enda och mest användbara skruvdragaren, sicksackat sig igenom verktygslådor och kartonger medan jag själv har trängts för att komma fram med dammsugaren i hopp om att eliminera byggdammet medan någon anna försöker montera ner en diskbänk samtidigt som en annan spacklar väggen. Ja, ett minst sagt spännande arbete ;) Frågar ni sedan om jag vet hur man skruvar ihop stommar, borrar upp knoppar på skåpluckorna, bygger ihop lådor och spacklar gipsväggar så kan jag konstatera att det är det enda jag har sysslat med sedan i Fredags kväll ;)

Nu...är iallafall småtjejorna hemma igen och allt är frid och fröjd (förutom att vi ej har rinnande vatten i köket inte ens en diskbänk faktiskt, att tvättstugan numera fungerar som en tvättstuga/förråd/diskbänk/sopförvaring men när allt kommer kring känns det faktiskt riktigt okej;)

Nu...ska jag försöka väcka upp en trött liten Märta som sovit i 3,5 h och sedan fortsätta slipa/spackla;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0