Här kommer pippi långstrump!

Och så var det dags för förskolans årliga maskerad igen. När jag frågade Mollie vad hon ville vara funderade hon en stund och svarade sedan "jultomten!". Hon blev dock väldigt nöjd när jag kom hem med en pippidräkt eftersom pippi långstrump rules i hennes ögon=)

Jag kom plötsligt att tänka på en sak hon sa igår. Alla vet ju att barn i den här åldern snappar upp allt man säger och de är som magneter som drar till sig alla fula ord. Igår satt hon vid bordet och skulle pärla men hade stora problem med locket.
Jag står med ryggen emot och lagar mat då jag tillslut hör ett långt stön följt av ett "mä gu föbannat osså, det gå inte!" Va? Vars har du hört det? När jag frågade påstod hon att det var hennes fröken som lärt henne det.... hm?!=P


Kommentarer
Postat av: Anette

Haha! Så sööööt! Man får ju hoppas att en fröken kan hålla sig från att säga sådan saker när hon jobbar med barn; jag är dock rädd att det kommer att bli jag som lär våra barn sådan fraser. Så lätt hänt att de slipper ut! :)

2011-05-26 @ 11:17:08
URL: http://anette.mysigt.nu
Postat av: Elin

Men Vilken sötnos! Hahaa ja det är inte lätt när de suger åt sig som iglar ;) Vi Ses ikväll! :)

2011-05-27 @ 11:04:31
URL: http://mejelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0