Dagen som var..

Idag hämtade jag Mollie efter maskeraden (10.30) och brummade vidare till Kåge och syster yster där vi käkade lunch och tjattrade till tonerna från barnen som shjåade på. Vi hann även med en snabb visit på Mamma och Mosters jobb innan det var dags att styra kosan hemåt igen. Jag skulle just börja med middagen när Fredde kom hem ovanligt tidigt och med tacoingredienser i högsta hugg - mumma! Dock ingen bra grund att träna på då min mage kunde liknas med en fotboll och raparna var ett faktum (sorry team-mates!).

Jo..efter middagen gick vi ut och stökade på gården (fredde lastade släpet och jag brottades med en vildvuxen buske - som tyvärr vann!) Mollie kommer fram till mig och frågar energiskt om hon kan få sin "spikare" för hon ska hjälpa pappa att bygga på altanen. Jag frågar var den är och hon förklarar att den är högst upp i skåpet "hittade du den mamma eller ska jag visa dig?" Jag gav henne den och hon spänner blicken i mig och förklarar att det bara var hon som fick använda den för den är:
"Jättestor och livsfarlig" (jag kan ju bara inflika med att den är väldigt liten och rosablommig=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0