Två barn =)

Fredde har snart jobbat sin första vecka sedan Märtis kom till världen och all ångest över hur jag skulle fixa hushållet med två barn (varav ett som endast är nöjd i famnen) har resulterat i lösningar som var och annan känner igen sig i...

Jag hänger tvätten (som förökat sig och bildat ett berg i tvättstugan) samtidigt som jag gungar babysittern med ena foten och hinner med ena armen grabba tag om sköljmedelsflaskan som Mollie häller ut. Jag badar Mollie samtidigt som Märta hänger med på ena armen när jag med den andra skurar hyllorna på toaletten och mitt i ammandet blir Mollie kissnödig och Märta får gott sitta kvar vid tissen då jag både klär av Mollie, lyfter upp henne på toaletten, torkar henne och klär på henne igen. Märta (som varit vaken hela dagen) söver jag genom att starta dammsugaren och när jag dammsugit klart sover hon vilket ger mig utrymme att föda upp vår äldre dotter, jag lagar mat samtidigt som jag mättar Mollies gnällande med diverse plockmat som majs och korvskivor medan jag gungar babysittern med ena foten..ja - fullt ös minst sagt ;)



          


Kommentarer
Postat av: johanna

du gör det så bra vännen! Ibland känner jag ju själv att jag inte hinner med allt & då har jag ju bara en att ta hand om! :P Dina trollungar är hur fina som helst & jag längtar tills vi ses nästa gång:) Kramar!

2011-03-18 @ 10:26:51
URL: http://johannafo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0