Pedagogiskt arbete med barn speglar av sig..

Nog läser jag till pedagog nog men att gumman min skulle bli så "skadad" av detta hade jag ingen aning om..

* Mollie står och smäller igen diskmaskinen hela tiden medan jag tömmer den och ber henne att sluta. Till slut tar mitt tålamod slut och jag höjer rösten och säger till henne på skarpen:

- Nu räcker det Mollie - SLUTA!

Mollie tittar funderande på mig: "Asså mamma - huj tänker du nu?"

* Vi gästar Vera och Ludde och Mollie och Tindra springer runt och busar när Mollie tittar på Tindra och säger:

"Tindaa du sitta dää tänkej jag!"


* Vi ska äta middag och jag ska just till att hälla upp mjölk åt lillan då hon tar upp mjölkpaketet, tittar på mig med menande blick och säger:

"Mamma - ja kan säll fötå du!"


Ja vad ska man säga...det är svårt att hålla sig för skratt ibland!



Kommentarer
Postat av: Anonym

ja visst är den söt:) Jag såg er på coop parkeringen igår men medan vi parkerade bilen så åkte ni iväg. Men vi ses ju på torsdag & vi längtar massor! Haha, hon är ju för underbar Mollie!:D Kramar

2011-01-25 @ 15:42:37
URL: http://johannafo.blogg.se/
Postat av: Karin Kinnestrand

Härligt med barn:-))

2011-01-26 @ 08:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0