Jag i ett nötskal!

Hörde ni om henne som lyckades frysa sitt urinprov..inte? Hör här...

Jag förstår att ni bloggläsare (som fortfarande håller tålamodet uppe att följa min blogg då inläggen förekommer ungefär lika ofta som joggingturen och sängkammarmyset men..) ni känner ju mig och blir väl säkert inte förvånade över att är den första personen i skelleftehamns vårdcentrals historia som har lyckats frysa ner ett urinprov? Nej, jag trodde väl det..

Det var iaf så att jag (efter att ha glömt det i 23 v.nu) skulle ta med ett urinprov till BM för en vanlig rutinkontroll. Jag skulle innan detta besök bara en snabbis in och kika på sunnanåcupen och dessa strikta direktiv att absolut inte låta provet bli varmt fick mig att lämna detta i bilen (utan en tanke på att det faktiskt var närmare -20 grader ute). När jag kommer ut i bilen är provet fryst men hinner lyckligtvis tina upp på min resa till BM. Jag förklarar lite skamset att jag råkat frysa provet och BM hade ingen aning om det skulle fungera ändå men hon hade minsann en annan kollega som visste allt! Efter en stund kommer BM tillbaka och förklarar att hennes kollega aldrig hade varit med om detta tidigare och att provet visade ett flertal konstiga plus - och minustecken vilket tvingar mig att komma dit med ett nytt prov.

Innan jag går hem ifrån besöket tittar BM på mig väääldigt omsorgsfullt och förklarar att nästa gång kan jag bara låta provet stå i kylen innan jag lämnar in det...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle vara jätteskoj att få se en bild på bebismagen också ;)

2011-01-07 @ 00:05:05
Postat av: Emma

Hahaha! :)

2011-01-07 @ 18:58:54
URL: http://emliisch.blogspot.com
Postat av: Carina

Ja jag är inte förvånad:-)Bättre lycka nästa gång eller är det tredje gången gillt som gäller? Kram

2011-01-08 @ 17:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0