Bebislycka!

Idag har bebben "där inne" roat mamma nästan hela dagen dvs undersökt hur hårt det går att sparka mot revbenen innan mamma gör en insats att lägga sig ner, trampat på urinblåsan för att se hur bra mammas håll är och pressat upp magsaften i strupen för att kontrollera att mamma verkligen tar sina halsbrännetabletter (måste ju vara guds gåva till den gravida kvinnan!). Trots det svävar jag på moln för varje spark jag känner och samtidigt som vi vill att vår nya familjemedlem ska komma ut helst igår vill jag för alltid vara gravid! Fredde har längtat efter att få ta in spjälsängen och bädda klart i den men eftersom att det är jag som dammsuger här hemma (med risk för att dammkossorna ska slå läger och bilda armè under soffan, under bordet, under sängen osv där det lätt "missas" när Fredde gör det) och kommer att vara förbannad på denna säng som står och tar utrymme i onödan så låter jag honom hållas ett par veckor till=)! Han, sötisen, har till och med tvättat upp bäddsetet till spjälsängen och hoppas väl att vi ska göra i ordning sängen typ nu=)!

Mollie längtar också efter sin "lillasyster" i magen och har redan planerat att vi ska åka på leos och hoppa studsmatta samt att lillasyster ska få sova i hennes nya säng=).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0