Hemska natt!

I Lördags lämnade vi Mollie hos farmor och smet sedan hem för att förebereda lite inför bebbens ankomst (ta in bebiskläderna, tvätta dem, hitta ett ställe för kläderna att förvaras på, bygga om i skåp, packa bb-väskan osv). Sedan piffade vi upp oss och begav oss mot den stora staden för en härlig middag på "Los Pepes"? eller vad den nu hette=P Vi brummade vidare mot söder för en härlig bowlingrunda innan det var dags att bege sig hemåt för skräckfilm och mys i soffan!=)

Eller....så var det så vi hade tänkt oss...

Istället...började jag kräkas där på aftonen vilket också höll i sig konstant de kommande 12 timmarna. Sammandragningarna var ett faktum och mitt i allt elände kom värkarna som ett brev på posten. Jag andades mellan varje kräkattack och klockade värkarna som kom med ungefär 1-3 minuters intervaller. Fredde satte i motorvärmaren i beredskap och kläderna till bebben låg blöta i maskinen, kameran var inte laddad, och jag ville absolut inte föda under de här omständigheterna men efter ca 2 h avtog värkarna för att sedan tillta mitt i natten. En timme senare hade värkarna avtagit liksom kräkattackerna och skurandet/saneringen här hemma påbörjades inför lillans hemkomst!

Nu mår alla bra igen och inte en värkkänning på långa vägar så bebbsen vill nog verkligen vara kvar där inne vilket jag hoppas eftersom jag står med skolarbete upp till öronen inför nästa kurs=)! (Sedan ska jag börja fundera på att packa BB-väskan också)


Kommentarer
Postat av: Jessica

men ooh så spännande, nu är det nära till bebbe =)

2011-02-08 @ 15:14:31
URL: http://minsonsmorsa.blogg.se/
Postat av: Anonym

så skönt att höra att ni är friska & att ingen mer har trillat dit. vi väntar också med spänning på att bebisen vill kika fram! vad sägs om en date nästa vecka?:) stora kramar!:)

2011-02-08 @ 19:15:31
URL: http://johannafo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0