Ikea hit och Ikea dit

Efter att ha sprungit på Ikea(s lager) en halv dag och letat artikelnummer i sinne, stått i milslånga köer och jagat personal för att få reda på att hälften av varorna (som kvällen innan funnits i massor) är slut kom vi i Fredags hem "bara" ett kök, en garderobsserie, en barnmöbelgrupp och en stor malmbyrå rikare (förstås en massa tusenlappar fattigare!) Därför har vi spenderat dessa regniga dagar åt skruvande, skruvande och lite mer skruvande. Mollie går runt med sin "spikare" och hamrar på diverse saker till tonerna från hennes egen stämma "världens bästa tjej lalala", mamma försöker lösa rebusarna (byggbeskrivningarna) och pappa Fredde skruvar och bygger. Som igår kväll tex:
 
Jag: Men hur ska man göra nu då?
Fredde: Men läs i bruksanvisningen!
Jag: Jaha, nu förstår jag! (Börjar sätta ploppar och skruvar på diverse garderobsdelar)
Fredde: Men gumman du har ju satt pluggarna i fel hål!
Jag: Jaha, oj då! (Fredde gör om och gör rätt!)
Fredde: Du kan få bygga ihop den där lådan där borta!
Jag: Jamen självklart! (Sitter och stirrar på några delar och har absolut ingen aning om vad jag ska göra men gör ialla fall)
Fredde: Suckar...Gumman jag tror att du får gå och göra lite kaffe så fixar jag det här!

Vi har iaf inte separerat (än) vi har ju trots allt ett helt kök kvar men flickorna är roade iaf och sover otroligt gott om kvällarna trots allt bankande och skruvande!=)



Kommentarer
Postat av: Elin

Haha ja söta ni! ;) Vilken mysig bild förresten! vi Längtar efter er.

2011-08-09 @ 00:20:11
URL: http://mejelin.blogg.se/
Postat av: Louise

Håller med föregående talare; vad stora tjejerna har blivit och vilket mysigt kort. Nu saknar vi er och hoppas vi kan ses snaaaart!

2011-08-09 @ 11:45:56
URL: http://louisen.nu
Postat av: Mamma

Vilken underbar bild!!!

2011-08-11 @ 23:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0