LILLAsyster

Jag var och vägde och mätte Märta idag som inte verkar bli någon tungviktare hon heller (syftar på hennes "stora"syster). Jag har väl inte varit riktigt nöjd med Märtas viktresultat då hon gått upp ca 100 g/veckan (en vecka hade hon gått upp 20 g) medan distriktsköterskan inte har påpekat någonting. Läkaren var väl inte heller riktigt nöjd då kolikbarn ofta har svårt att ta upp näringen från mjölken eftersom att tarmarna inte fungerar som de ska. Men...vi skulle iaf avvakta så i nuläget (snart 7 v gammal) väger lillan 4200 g vilket kanske inte är i tungviktsklass om man säger så - LILLAsyster är vad hon är=P

Annars...har jag både hunnit med en sväng till syster yster under dagen där även mor och moster befann sig och sedan kom migränanfallet som jag väntat på hela dagen med både yrsel och kräkbesök på toaletten. Fredde och flickorna åkte upp till sta`n och inhandlade dundermedecin så nu är jag på benen igen och ser fram emot en lååång natts sömn (där är vi bortskämda;)

Natti natt! 


Kommentarer
Postat av: Emma

Oj, hon väger ju mindre än vad Vilja gjorde när hon kom ut! Hon gick dock ner till 4000 gram men nu väger hon 5025 :P

2011-04-15 @ 10:52:07
URL: http://emliisch.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0