Motivation sökes!

Sitter i soffan med högar av böcker och papper runtomkring mig:

Undrar om den andra tapeten skulle vara snyggare på väggen i köket, vad ska vi äta idag? Åh, vad jag längtar efter min lilla skatt just nu! Vad är klockan egentligen? Shit, nu glömde jag att äta lunch..igen, få se nu har vi något gott i skafferiet, fick hon mitt mess? Vad ska vi göra i helgen då? Undrar hur det går för Fredde, Ja just ja, litteraturen var det ja - vars var jag nu igen..

...Förskoleinstitutioner är socialt konstruerade. De har inga naturgivna egenskaper, inga inneboende kvaliteter, inga nödvändiga syften. Vad ska de vara till för, frågan om dess roll och syften är inte självklara frågor. Konstruktionerna konstrueras av - och konstruerar i sin tur - konstruktioner av det lilla barnet och anknyter därmed till vår diskussion om den tidiga barndomen...

Hm...undrar om denna bok finns på svenska?


Kommentarer
Postat av: Mamma

Heja gumman, du är duktig du! Jag håller på dig, kram Mamma

2010-09-14 @ 17:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0