Halvtid (v.20)

Nu har vi nått ännu en milstolpe i denna graviditet - halvtid! En tid helt annorlunda än graviditeten med Mollie men precis lika mysig och spännande! Mammor/Gravida/Intresserade utbyter ofta erfarenheter angående graviditeter och snacket om huruvida det är en kille eller tjej där inne fortskrider liksom frågorna om hur h*n ser ut, om h*n mår bra, är h*n lik mig eller pappa? Nåväl..en liten jämförelse i mina graviditeter so far...

Mollie:

Äter som en häst och går upp i vikt.

V.6 Illamåendet tar vid och tvingar mig att ligga i soffan med en hink nedanför då jag varvade vatten, körsbärstomater med hulkande och kräkande. (Gick ner i vikt igen) Tvingades sjukskriva mig.

V.12 Jag får för första gången på flera veckor i mig något att äta och får dessutom behålla det. Illamåendet avtar och jag fungerar som en människa igen men undantag för vissa kräkattacker.

V.13 Jag MÅSTE HA restaurangkött (helst äten på en restaurang.

V.14 GE MIG CITRON NU!!! (ev bölattacker när citronen på macken var slut vid sådär 23-tiden på kvällen.

V.15 Jag blir sugen på mejeriprodukter och trots min mjölkallergi bytte jag ut smöret på mackan mot en hel hög med philadelphia-ost.

V.16 Choklad tack! Gärna bara ne liten bit men det måste vara choklad!

V.17 Blir människa igen.


Denna grav:

Äter som en häst och går upp i vikt ( i v. 10 +8 kg)

V. 6,7,8,9,10 Mår huur bra somhelst och magen sväller i takt med brösten samtidigt som hungern och aptiten är total.

V. 12 Det suger i magen (påminner om magkatarr) och de plötsliga kräkattackerna kommer igång. Jag kan absolut inte äta kyckling. Inte heller sugen på söta saker.

V. 13 Precis som förra grav MÅSTE jag ha restaurangkött

V.14 Citron i stora lass!

V.15 Mejeriprodukter JA TACK! Creme fraiche pryder den mesta av maten.

V. 16 MMmmm Marabou!!

V.17 Kräkningarna slutar

V. 18 Människa igen.


 Bebis v.20


Kommentarer
Postat av: Louise

Näsi inte är det lätt att vara gravid alla gånger.. tur belöningen är väl värd både bölattacker på macken och toaletthäng!;)

2010-10-06 @ 20:42:15
URL: http://louisen.nu
Postat av: elin

Redan halvvägs! Grattis! Tänk att graviditeter kan vara så olika, magiskt! :) Härligt att se att att du är männisch igen! ;)

2010-10-06 @ 21:11:21
URL: http://mejelin.blogg.se/
Postat av: ann-lou

Tänk vad snabbt tiden går. Skönt att du börjar må bättre... Kram

2010-10-11 @ 19:11:45
Postat av: Anonym

Oj va tiden går fort, snart har ni två underbara mirakel hemma hos er:) Jag som bloggläsare önskar dock fler bilder på gravidmagen, är ju såå mysig att se hur magen växer:)

2010-10-11 @ 23:40:10
Postat av: Anonym

Jag håller med de övriga och tycker att det är superspännande och få se lite gravidmage =)



Grattis och lycka till =)



2010-10-13 @ 10:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0