Käke á la Belgien blue?

Juntagänget har gjort det igen!, Lyckats matcha en dag, en tid och en plats att ses på alltså! Denna gång fick jag äran att ta emot dessa underbara tjejer (och kille!). På våra dejter läggs allt vad bebisprat och blöjor åts sidan för en stund för att istället skvallra om blondinbellas nya kille, någons kompis kompis som förstorat brösten eller "hennes" ex nya tjej som är på smällen...igen. Munnarna går i ett och att jag inte har en käke à la belgien blue är ju underligt med tanke på hur mycket munnen får jobba..dvs med diverse kakätning och skvallersnack!




       

Receptet på en härlig afton med underbara vänner har jag ju redan klargjort.. här kommer dock receptet på en paj vars recept krävdes att av mig offentliggöras här på bloggen:

Sätt på ugnen: 175 grader

Blanda: 150 g rumsvarmt smör, 3 dl havregryn, 2 dl socker, 1/2 dl ljus sirap, 1 1/2 dl vetemjöl, 1/2 tsk bakpulver, 2 msk mjölk

Skala och hacka: rabarber i ca 2 cm tjocka skivor och lägg i en ugnssäker form. Skiva sedan i jordgubbar och blanda dessa med ca 1/2 dl socker och 2 msk potatismjöl beroende på mängden bär (jag brukar ha ca 500 g)
. Bre sedan på smeten ovanpå bärblandningen som ett täcke och stoppa in i ugnen i ca 30 min.

Lycka till!!

Kommentarer
Postat av: elin

Tusen tack för juntan, sällskapet och KAKAN! ;) Fina bilder..men hur skeptisk såg inte Melvin ut mot fotografen där då!?

2010-07-07 @ 10:38:59
URL: http://mejelin.blogg.se/
Postat av: Mamma

Låt Trollan starta en egen blogg och skriv om världen sett genom hennes ögon! Kramar

2010-07-11 @ 00:06:28
Postat av: Bea

Tack gumman :D Vi måste ju träffas snart! Jobbar du än? Kramar!

2010-07-11 @ 13:24:16
URL: http://beeatriice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0