Vi lever i ett mörker

"Skomakarens barn går alltid med trasiga skor" säger man ju men hur tror ni det är att leva med en elektriker?
Om man säger så här: "Elektrikerns sambo snubblar alltid över leksakerna på golvet" alternativt "Elektrikerns sambo är ständigt mörkrädd" Man kan bokstavligt talat säga att vi "lever i ett mörker" då lampor och stickproppar förekommer lika ofta som Fredde dammsugar bakom soffan dvs det är vääldigt lite av den varan här hemma!!

Om vi börjar med att studera hallen så kan jag visa vår moderna och ootroligt smidiga lampa som faktiskt lyser upp rätt bra (om man står inne i klädgarderoben dvs!)

 

Lysknapp? Visst! man tar bara på sig en handske (för att inte bränna sig på den heta lampan) och vrider av den när man går och lägger sig!



Drar vi oss sedan in i köket så ser vi resterna ifrån den fula armaturen som satt i taket men jag tycker att det fattas någonting där hm..?



I vardagsrummet njuter vi av skenet från en lampa - EN enda lampa! (väldigt lätt att flytta på dock när man vill ha belysning på den andra delen av rummet!) Sedan har jag ju bara en enda lampa att dammtorka - superfiffigt!



I Mollies tak har vi gjort i ordning ett hål där det hänger ner trådar - visst har ni hört att det är heelt ute med lampor och föressten så skiner ju Mollie upp hela rummet så vem behöver en taklampa??



Inne i datarummet nöjer vi oss med en av tre fungerande lampor - visst är det förfärligt höga elpriser just nu, det gäller att spara in!



Nu ska jag försöka hitta mig in i TV-rummet och glutta lite på PH innan sängen väntar - Natti!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta fram hitta.se och leta efter electriker, när Fredrik ser på om han då undrar vad du gör, så säg bara att du ska ringa hit nån som kan fixa lyse åt er. Det kan funka...

2010-01-20 @ 13:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0