Totalt utskrattad av min lärare!

"Blir du alltid så där när det är redovisning?" frågade hon mig....


Vi hade muntliga redovisningar idag på skolan (lektionsförslag) och jag gick "All In" i uppgiften och hade tagit med mig material som jag skulle visa upp. Nåväl, näst sist på tur går jag fram och ställer mig inför hela klassen (jag skakar redan då men läget är hanterbart). Jag tar ett djupt andetag och försöker lugna ner mig och påbörjar min presentation, tvingas dock snabbt avbryta för att jag knappt får luft och för att jag skakar så mycket vilket får mig att halka in på en annan del i presentationen (dock väldigt smidig övergång). Jag stoppar ner handen i bollpåsen som jag hade med mig men får knappt tag i någon boll pga av skakningarna så jag förklarar för klassen att jag måste sätta mig ner (vilket leder till att hela klassen skrattar och någonstans längst bak hör jag någon yttrycker sig "så söt") GREAT! Att jag satte mig ner gjorde situationen plötsligt hanterbar med flera korta uppehåll för att hämta åt mig andan. Efter ytterligare en stund har jag fått sagt iaf 1/3 av det jag ville och presentationen är färdig. (Ja, jag ville gräva ner mig tyyp!) 

Efter lektionens slut när vi ska gå ur ur klassrummet stoppar läraren mig med skratten i halsen och frågar om jag alltid blir så där när jag redovisar. Hon slutar aldrig skratta och jag förklarar att jag inte alls är obekväm med att tala inför klassen men att det blir sådär ibland och då kommer tipsen: "försök att göra si, försök att göra så så brukar det gå bra"
Jag fick iaf mycket bra respons efteråt (undrar om det handlade om sympati?!?)

Kommentarer
Postat av: johanna

jag tycker, helt ärligt, att du skötte dig riktigt bra idag & även fast jag vet att du inte tycker om att redovisa sådär så syntes det inte att du var så nervös:) Var stolt att du klarade det istället för att tänka på lärarens reaktion. Jag tror att hon mest reagerade så för att det kanske inte är så många som är så öppna med nervositeten som du var idag. You rock! kramar!

2010-01-20 @ 22:42:02
URL: http://johannafo.blogg.se/
Postat av: Bea

JA precis, håller helt med J! Det var ju skitbra att du stannade upp och gjorde nåt åt nerverna, än att allt bara kanske skulle ha blivit pannkaka :) Kram

2010-01-21 @ 16:39:33
URL: http://beeatriice.blogg.se/
Postat av: elin

Hahaah jag tror jag döör! :P Får en sån rolig bild framför mig men jag tvivlar inte på att du gjorde en kanonredovisning vännen!! :)

2010-01-21 @ 21:14:03
URL: http://mejelin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tragisk lärare som inte kan dölja sitt skratt i denna situation. Tänk om du vore en osäker tonåring, då kunde hennes reaktion förstört hela din skoltid.

2010-01-21 @ 21:41:11
Postat av: Frida

Jag tänkte faktiskt tanken att ifall jag verkligen hade tyckt att det varit jobbigt att tala inför folk så skulle jag ju aldrig göra om det efter det där iaf!!

2010-01-21 @ 22:35:50
URL: http://tokiz.blogg.se/
Postat av: Maria Eriksson

Haka inte upp dig på det där, som J och B skrev att du gjorde det ju iaf och bättre att samla sig än pannkaka av allt... Det kändes nog värre för dig än var det egentligen var:)

2010-01-22 @ 00:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0