Nyårsbravader:

Gästerna har begett sig hem, golven är skurade och middagen är avklarad så jag tänkte ta mig lite tid och dikta ner lite ord om gårdagens bravader. Kvällen spenderades här hemma men 2 par till dvs Krister, Johanna och tillhörande Lucas 2 år. Malin, Claes och lilleman Julius (samålder med lillan).

Dagen (nyårsafton) inleddes på "Leo`s lekland" där bus, åka rutchkana, klättra i nät, åka ännu mera rutchkana och hoppa i hopptält roade....mig halva dagen. Mollie tyckte mest om att springa runt och titta på vad alla andra barn hade för sig så hon var mer än nöjd!

Kvällen fortskred med en tre-rätters middag, spel, mingel och bus med de små. Dock vaknade lillan vid tio och var tokledsen. Hon grät väl i ungefär någon timme innan hon kräktes ned hela mig. Hon fick iaf vara med på tolvslaget och vi gav nyårslöftet att inte låta Mollie dricka mjölk de kommande två veckorna då jag googlade fram att komjölksprotein både kan visa sig med sömnsvårigheter, hudutslag och kräkningar vilket Mollie har fått utstå nu sedan någon månad tillbaka. Liten slocknade iaf vid tre, i soffan, i Freddes knä!

Jag vaknade först vid nio-tiden och det jag hör är Trollans ljuva skratt inifrån köket. När jag går upp är Malin och Fredde redan vakna och Mollie och Julius står och diskar brevid varandra på en stol i köket (det ska börjas i tid!)

 

 

 Förrätt: Snittar med parmesanost, philadelphiaost och fikon 
Huvudrätt: Grillad oxfilè (ja det går alldeles utmärkt att grilla ute nu), potatissallad och ädelostsås, en grönsallad till det.
Efterrätt: Fråga mig inte men huvudingredienserna är väl vit choklad, creme fraicke, lime och hallon


 

 

    



Idag:

        

 







 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

God fortsättning på det nya året önskar moster med familj! (Vilka ljuvliga bilder på de små).

2010-01-02 @ 00:14:57
Postat av: Johanna, Krille & Lucas

Tackar för en jättetrevlig kväll!!

2010-01-02 @ 13:28:54
Postat av: mamma

Häftigt så kusinlikt!!! Sista kortet här och Saga, kolla så lika. Kramar till er alla, momme

2010-01-02 @ 22:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0