Babbelkuse!

Det plingade på dörren nyss - HJÄLP var min första tanke (så ofta får vi spontanbesök) och frågorna börjar dansa hulahula i huvudet:
hur har jag ställt bilen - står den tokigt till? Har vi sorterat fel i soprummet?, har vi glömt att städa soprummet? Stör vi grannarna på något sätt?, ska vi få skäll?. Där ute står iaf någon med en låda under ena armen "Oh Thanks!" är min tanke eftersom att jag har varit ganska flitig på Tradera de senaste veckorna men nejdå, där står en kille från YIT och vill komma in  - shit också! jag har glömt att rengöra golvbrunnarna som skulle ha gjorts till idag. Nåväl, killen påbörjar sitt arbete och hack i häl står jag (nyfiken i en strut) och överöser med mina frågor - vad gör du nu? varför ska de där sakerna bytas? Hur ofta byter man dem?  - Oj, den där var blå den, inte vit som de andra! Har du många hus kvar du ska byta i? Känner du Jonas på YIT? Ni är konkurrenter till min sambo han jobbar på EIAB och heter Fredrik bla bla bla.....killen försvann lika snabbt ut genom dörren igen! (vad gör jag för fel? Någon annan som är surrsugen kom hit bara!)

Kommentarer
Postat av: Bea

Haha!

2010-01-25 @ 10:54:21
URL: http://beeatriice.blogg.se/
Postat av: Frida

Hejsan!

Nu har jag tagit mig för att kolla in din blogg.. Vilken underbar blogg du har. :D

Även fast jag hade rengjort i golvbrunnarna blev jag ändå alldeles förvånan och rädd när det knackade på dörren..

Jag är precis lika partsugen så om du har lust någon dag så är det bara att komma över. :D

Kramar

2010-01-25 @ 13:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0