Läkarskräck!

Vad är det med mig och läkare egentligen?

Jag vet inte om jag har berättat det men jag uppsökte en läkare en gång för att jag hade lunginflammation men besöket slutade i någon sorts "heta stolen" med tusen frågor om mitt privatliv osv. Dagen därpå ringer han upp och undrar hur jag mår men jag var inte bättre så han ville återkomma dagen efter det. sagt och gjort och jag mådde betydligt bättre då vilket leder till frågan om jag vill gå ut med honom! Jag visste varken om jag skulle skratta eller gråta - det var läkaren som bad mig ta av tröjan för att han skulle lyssna på lungorna det!

Idag var jag återigen på vårdcentralen för att kolla upp min fot och även denna gång kommer frågorna som handlade om allt annat än det jag kom för att få hjälp med:

"jaha, spelar du fotboll - är du bra?"
"I vilket lag spelar du och vilken position?"
"Bor du här i närheten och har du någon pojkvän?"
"Arbetar du eller så?"

Som pricket över i:et avslutar han med ett:

"Det var trevligt att få träffa dig frida jag kansk ekommer och hejar på dig på någon match i sommar"

HJÄLP!!!

Kommentarer
Postat av: johanna

Jag förstår att det inte är speciellt roligt att dra vagenen framförsig dagar som denna, men.. se det som träning;P Att läkare får göra sådär är riktigt skrämmande tycker jag. Bättre lycka nästa gång hoppas jag!:)

2010-02-02 @ 20:16:46
URL: http://johannafo.blogg.se/
Postat av: Bea

Haha! Det kanske är tänkt att Fredde ska vara läkare egentligen ;)

2010-02-02 @ 21:33:32
URL: http://beeatriice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0