Frida goes shopping...again!

  "Mamma, mamma jag fryyser så om mina ben"
 - Men lilla Mollie du vet väl att mamma köpte gardintyg för hela barnbidraget förra månaden du får gott klara dig med tröjan du fick ärva av Kusin din förra året!


Inte...riktigt så illa var det men nog började det sina i lillans garderob så vi gjorde stàn ett besök och inhandlade lite baskläder till trollan. Själv blir jag som en ko på grönbete när jag kommer in bland de fyllda klädhyllorna i butikerna men Fredde verkade väl inte fullt lika entusiastisk!

Jag: (Sliter tag i en blommig klänning) Åh vad fin titta Fredde!!
Tänker: Kanske, kanske ändå??

Fredde: Mmm men nu var det ju tröjor till lillan vi skulle titta på!
Tänker: Att jag ens gick med på att följa med på stàn!

Jag: Men åhh titta Fredde minns du hur liten Mollie var när hon kunde ha den här bodyn i stl 56?
Tänker: Kanske han visar intresse på ett syskon till Mollie!

Fredde: Mmm men gumman.... (ger mig DEN DÄR blicken)

Jag: (När vi väl kommer till en avdelning med kläder i litens storlek): men Fredde titta då! Det var väl ändå det här vi kom för att göra!!!
Tänker: Åh, varför tog jag ens med honom!

                                                 






 


Kommentarer
Postat av: Bea

Sååå tjusig! :)

2010-03-01 @ 08:32:08
URL: http://beeatriice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0