Har ni hört på maken?

Har ni hört om hon som fick åka hisstol upp och ned hos tandläkarn?? Inte? Då ska jag berätta för er...

Imorse vid nio-tiden entrade jag tandläkaren och hade förberett mig på att laga (några)?!? hål (ni minns erektionsskadorna?!)
Nåväl, de frågar hur allt står till och jag svarar artigt med ett "Jo det är bra tack!" (istället för att... halsbrännan håller på att äta upp mig inifrån, bebis hänger knäveck i revbenen, fogarna knakar och järnvärdet ger mig svimanfall vilket jag istället borde ha svarat!)
Jag blir nerhissad i stolen, de kör in sina verktyg i munnen när illamåendet kommer på plötsligt besök (jag klarar det, jag ska inte säga någonting) tänker jag i samma veva som de konstaterar att jag är kritvit i ansiktet. Jag hissas upp och får dricka lite vatten för att sedan hissas ned igen och de stoppar in gud vet vad i munnen på mig. (Jag håller på att kräkas men jag fixar det är det är ju BARA tre hål!) Tänker jag i samma veva som jag börjar hulka och de drar ut verktygen ur munnen på mig och hissar upp mig igen (de slänger BTW fram en soptunna som de hade tänkt att jag skulle kräkas i). Jag ber om att få gå på toaletten och där kom vattnet upp som jag tidigare druckit. Jag sköljer munnen, tvättar händerna och går ut för att mötas av min tandläkare, min tandsköterska plus en till tandsköterska som står utanför och väntar. (ja, sådana här gånger vill man bara gräva ner sig!) De förklarade att de helst inte vill att man låser in sig när man mår dåligt ifall någonting skulle hända och jag nickade bara, gick och satte mig i stolen och konstaterade att jag nu mådde såå bra! De hissade ner mig för att sekunden därpå hissa upp mig igen (jag höll på att svimma). Tillslut fick jag sitta upp i stolen och trots att jag endast kunde tänka på att spy så fixade jag hålen utan bedövning då den inte tog (och de inte hade tid att ge någon ny).

Med detta vill jag bara påminna alla höggravida mammor där ute att bebisen väger a lot mycket mer när det känns som att den är på väg att komma ut genom halsen pga av trycket när man ligger bakåtlutad!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det där lät inte kul alltså! Jag har tänkt undvika tandläkarbesök så långt jag bara kan innan bebis är ute! Har annars också svårt att inte få kräk-känsla när jag är där och dom har ALLA grejer i munnen så jag vågar inte chansa direkt ;)

2010-12-21 @ 17:14:05
URL: http://emliisch.blogspot.com
Postat av: Sofia Lundberg

Tack och god jul på er också!:) Kram

2010-12-22 @ 19:50:01
URL: http://sofiialu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0