Sötnötar!

Inatt har Mollies kusin saga sovit över och trots att de leker väldigt bra så går det inte många minuter innan någon gråter och är ledsen.
2 små brudar med 2 olika personligheter, 2 olika viljor med 2 identiska egon (vilka också är enorma) och med humör likt en markattas! japp - ungefär så kan man sammanfatta radarparet Mollie och Saga som växlar mellan att kramas och pussas, putta varandra nerför soffan, ta varandras saker och skvallra på varandra, när de inte slåss och sparkas dvs! Men... när de leker kan man inte göra annat än att le!
Sedan är även missförstånden ett faktum när den ena inte kan säga "S", och den andra inte "K" som tidigare idag tex...

Jag står och byter blöja på Mollie medan Saga står nedanför och tittar på.

Mollie häver plötsligt ur sig: "Mollie nopp!"

Jag: Men gumman du har väl ingen snopp, vem har en snopp?

Mollie: "Pappa nopp!"

Jag: "Precis gumman så vad har då du?"

Mollie "Mollie nippa!"

Jag fortsätter med blöjbytandet då Saga plötsligt utbrister:

"Jag har en f*tta"

Jag höjer på ögonbrynen och kastar en blick ner på Saga som står och pillar på sina byxfickor.
 (Det är inte lätt att göra sig förstådd alla gånger)



     


Kommentarer
Postat av: Bea

HAHAHA!

2010-08-05 @ 20:20:58
URL: http://beeatriice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0