Hej världen!

Hej bloggen, Sverige, Världen! Hade tänkt bege mig på jobbet imorse men febern har pendlat upp och ner och endast min kära vän alvedonen skrämmer bort den (ett tag). Har iaf varit feberfri hela dagen och inget annat symtom visar på att det kommer att växa ut några klövar eller ett tryne så kanske, kanske har jag klarat mig ifrån flunsan!

Vi gjorde ett tappert försök att ansa bort lite lurv ifrån Mollies huvud imorse men hur lätt är det på en 1-åring? Visst är det gulligt med små hårfagra barn men praktiskt? NOT!
Vi satte iaf upp hennes hår i två tofsar och klippte rakt (någorlunda rakt) av. Vi släppte ut håret och resultatet...KATASTROF! Herregud vi har förstört vår dotter och 1-årsfotografering på Nevens om 2 h! Här hjälper varken "tupè" eller "regaine" så desperat satte vi "tjorven" i badet och finjusterade litegrann med saxen vilket gav ett mer lyckat resultat och Mollie blev riktigt söt faktiskt i sin nya korta frisyr!

Minns ni Mollies grimaser?  - Mollies BACK!




Kommentarer
Postat av: Sofia

Men så kul... du måste ju sätta in nått nytt kort så man får se nya frillan då :-) Kul att se dig idag! Kram

2009-09-19 @ 11:17:08
URL: http://soffiloffans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0