Vad har ni för er på dagarna då?=)

Idag har jag inte gjort någonting alls faktiskt..., dvs om man bortser ifrån att jag har suttit framför datorn hela dagen, bråkat med hemtentan, svurit åt dataapparaten och försökt väcka upp den där hamstern som verkar ha somnat i sitt hjul inne i mitt huvud! Nej, det har varit lugna gatan i min hjärnverksamhet och jag håller alla tummar och tår för en bättre dag imorgon! Det tog mig alltså 6 h att skriva ihop 1,5 sida - i vanliga fal brukar det ta mig lika lång tid att försöka korta ned mina arbeten men men...jag har ju ändå ingenting bättre för mig (som att tex mysa med lillan, umgås med Fredde, länsa klädhylor på stàn eller ligga i soffan och trycka chips) så varför inte!

Det var tillslut bara att ge upp pluggandet och joina brudarna (+ killen) hos Jenny och tjattra av sig lite, fika gòfika och hålla reda på småtjejerna som lekte "vemkanstökatillmestunderkortasttid" !

(killen & småtjejerna = Melvin, Felicia & Mollie)

För övrigt så hann jag under min studietid här hemma igår hetsa upp mig rejält över personen som stod och knackade på dörren utan att stiga in trots att jag skrek "Kom In!" ett sjuttiotal gånger. Jag tyckte att knackningarna var mesiga, som om någon knackade med bara en knoge ni vet. Nåväl, det slutade att knacka på dörren och knackningarna rörde sig runt huset (vid det här laget var jag inte irriterad längre utan riktigt irriterad!). Har folk inget bättre för sig?  Tillslut hörde jag knackningarna bakom mitt huvud och som om någon satt nedanför fönstret och knackade. Jag vände mig om och försökte kika men där fanns ingen... FÖRUTOM den fågel som flög iväg in i skogen för att sedan komma tillbaka och fortsätta sitt HACKANDE på fasaden!


Kommentarer
Postat av: mamma

Det är aldrig bra med hackspettar på huset. Känner du nån som jobbar med trä så be dom göra en hackspettsiluett och måla den som en hackspett. Sätt den sen på en pinne på huset så slipper du otyget. Krammar till er alla, Momme

2009-10-22 @ 22:45:17
Postat av: johanna

hur gick det för er idag, kom ni fram till någonting vettigt? & ska vi fortfarande ses på måndag? Kramkram & trevlig helg:)

2009-10-23 @ 16:57:56
URL: http://johannafo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0