Nu har jag gjort det igen...

Det var så att vi (jag&F) brummade upp till stàn igår för att köpa den lykta jag tidigare sett ut och har jag väl bestämt mig så ska jag bara HA! Nåväl, jag gick direkt och hämtade lyktan och ställde denna framför kassan. Expediten knappade in koden och uttryckte sig i vanlig fras:

 - Var det bra så?, då blir det åttahundranittionio kronor tack!

Jag kände hur plånboken nästan ville smita iväg av summan att döma så jag häver ur mig:

"men du tror inte du kan göra någonting på priset, det är ju ändå ett butiksexemplar?

- Jo men du förstår att allting står ju framme i butiken så alla saker är ju butiksex men om du får den en femtiolapp billigare då för det var väl inget fel på den?

"Nej det var inget fel på den, det blir bra!

Efter att jag skamset har betalat så tar jag lyktan och vi börjar traska ut ur butiken då F upptäcker en skavank inuti lyktan. Vi vänder om igen och fångar genast expeditens uppmärksamhet när vi ställer upp lyktan på disken igen. Hon anammar felet och uttrycker sig lite irriterat:

- Om du får ytterligare hundrafemtio kronors avdrag är du nöjd då?

Stolt som jag blev över att jag vann denna "ekonomistrid" nickar jag till och gick hem med min skatt tvåhundra kronor rikare !=) 


Jag har beställt en till lite mindre likvärdig lykta också. Den är brun och eftersom att det inte tillverkas vita längre så ska jag spraymåla den vit ;)!!!
 


Kommentarer
Postat av: Bea

Åå herre!

2009-10-12 @ 08:44:23
URL: http://beeatriice.blogg.se/
Postat av: Louise

Haha, precis så resonerar jag också!

Och snygg var den dessutom!:)

2009-10-13 @ 13:49:29
URL: http://chiqquita.blogg.se/
Postat av: Jennie

Heej:) Tänkte om vi kanske ska ses nästa torsdag?:) hur ser det ut för dig? Det du beställde från NewBody har också kommit! ;D Men om jag behöver pengarna tidigare kan jag ju om inte annat förskottera till er :) Kram

2009-10-14 @ 20:18:37
Postat av: Mamma Stina

Hej hej! Superfin lykta precis min stil!



Hittade hit för att jag sökte på bebisar på youtube, såg din film med lilltjejen som sparkade loss i magen! Jag jobbar på Minbebis.com och med en sida där vi vill ha filmer med bebisar i magen och efter.



Jag vet inte om du känner till oss, men vi är en träffpunkt för gravida och föräldrar med forum och rådgivare som barnmorskor, barnsjuksköterskor och sjukgymnaster och mer.



Skulle du vilja publicera din spark i magen film hos oss?



Hälsningar

Stina på Minbebis.com

2009-10-16 @ 11:42:20
URL: http://www.minbebis.com/mamma_stina/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0