En lugn myskväll=)!

Idag träffades vi på Skeria för en liten snabbgenomgång av elefantboken à 300 sidor engelsk text om matte och om jag säger att det är en matematiker som skrivit boken så förstår ni också att det inte är A-engelska vi pratar om! Eftersom att jag varken kommer överens med det engelska språket eller matematikens lagar så ser jag endast detta som irrelevant då jag hoppas kunna lära mina förskolebarn att räkna kottar och klossar PÅ SVENSKA! Men..det är ändå superroligt och som ett brev på posten har vi fått (och gjort) en hel examinationsuppgift fel vilket resulterade i att hela klassen underkändes men....läraren skulle ha överseende med detta och bedöma uppgiften vi fått (och gjort!) - TACK säger jag som kämpade med denna uppgift en hel kväll =)!!!

PÅ tal om kväll så har karln i huset varit på kurs hela aftonen så jag har fått rå om lillan alldeles själv! Hon har fått
:* kasta ut alla kastruller på golvet
*"städat" i mammas garderob inklusive linneskåpet,
*"sorterat" sopor och
*sugit på skor
*Kastat ut alla DVD-filmer
*Kastat ut den rena tvätten ur tvättmaskinen.
*Hånglat upp spegeln i datarummet 
*Bitit sönder en bok
*Klättrat upp i fåtöljen för att sedan stå och hoppa i den
*Klättrat upp i soffan för att sedan stå och hoppa i den

Jag har:

*Plockat in alla kastruller i skåpet
*Städat i min garderob inklusive linneskåpet
*Sorterat sopor
*ställt i ordning skorna
*Lagt tillbaka alla DVD-filmer
*Hängt upp den (från början) rena tvätten på tork
*Torkat av spegeln i datarummet
*Plockat upp pappersbitar från en bok
* Plockat ner Mollie ifrån fåtöljen och "ajjabajjat"
*Plockat ned Mollie ifrån soffan och "ajjabajjat"



etc etc....så vi har, med andra ord, haft riktigt mysigt här hemma ;)!!!
På tal om något helt annat så kommer en kille hit på Måndag och ska göra ett repotage om me and Mollie - spännande ;)!!

Kommentarer
Postat av: Bea

Men va faaan, jag fick typ en chock!



Hahaha! "Hånglat upp spegeln i datarummet" Det var dagens :)

2009-10-08 @ 21:16:02
URL: http://beeatriice.blogg.se/
Postat av: Helena

Vad är det för spännande reportage då ?? Nu blir man ju lite nyfiken.

Heja Mollie förresten. Nu när hon promenerar runt kan jag tänka mig att det är full rulle hemma =)

2009-10-08 @ 21:17:07
Postat av: Bea

Haha, ja man kan ju undra vad dom tänkte :P

Jo Thea ska iaf med imorn ;D Får vi väl se om dom petar ut ögonen på varann eller pussas!

2009-10-08 @ 21:18:34
URL: http://beeatriice.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar till Helena: det är ett repotage om studerande mammor så det ska bli spännande ;)!! Jo tack inte en lugn stund hähä

2009-10-09 @ 21:22:53
URL: http://tokiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0