Hej igen bloggen!

Oh yeah! Vi hämtade tillbaka min bästa vän datorn "the one and only" idag så nu ska jag ta upp min bloggande igen då hemtentan är så gott som klar med en deadline först om två dagar. Imorgon ska jag tänka på allt annat än wholelanguage-modellen och den psykosociala betydelsen i skolan det lovar jag! (dvs efter att vi suttit på Skeria och diskutterat just detta) Istället kanske vi åker på Byggmax och införskaffar oss de där innerdörrarna som jag länge har suktat efter....eller så kanske vi respekterar ekonomin och lägger den slanten på julklappar istället, jo så får det nog bli!

För övrigt så har jag kommit till insikt om att det här med att ställa bak klockan och sova en timma längre INTE gynnar småbarnsföräldrar. I Lördags hade vi övernattningsbesök av lilla Julius (12 dgr äldre än Mollie) och denna gosse behagade att vakna 04.20 för att sedan inte vilja somna om. Vi kröp upp i Tv-soffan och Julius fick en mandarin tt mumsa på eftersom att det var alldeles för tidigt för frukost. När jag trycker fram klockan på TV:n ser jag att den är 03.46 och det var alltså den nya vintertiden. Där satt vi  i höstmörkret, åt frukt och undrade varför vi var så hiskerligt trötta!


För övrigt så har jag lite tackelser att utgiva dvs till min mor för den goda mat vi (alltid) får, till alla som känner igen sig ha sagt "vad fin du var i tidningen" och till tjejerna som förgyllde min kväll igår på Waynes med diskussioner alltifrån lågkonjunktur och svininfluensa till bäckenbensmått och potträning - Tack!


Nu ska jag kura ner mig i soffan (hos min pappa där jag befinner mig) och invänta min lillebror som ska få följa med oss storasystrar på stàn för att välja sig en födelsedagspresent=)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0