En dag hos familjen Andersson/Holmqvist

I morse ringde min kära mor och ville bromt att jag skulle sätta på kaffet i brist på föda efter att ha fastat i ett dygn (provtagning ni vet). "Momme mamma Marie" hade även med sig halva frukostbordet ifrån Ica dvs ost, gurka, tomat, skinka och inte minst färska frallor - ME LIKE!




Lite sällskap och behövlig barnpassning tills det var dags att återigen springa till babyrytmiken för att sedan komma inflåsande till samlingen av barn och föräldrar! Solen sken och en promenix lockande efteråt men .. jag "sprang på" en dammkossa imorse som tyckte att det började bli trångt om utrymme när alla andra kossor också skuttade omkring på golvet så jag tog mig i kragen och letade efter sk. "dammkällor" och så här såg det ut när jag gick skallgång genom hushållet...

    
Do, Did, Done = skurat ovanpå skåpen, skurat bakom spisen + själva spisen och skurat upp Mollies gåstol där jag både hittade fjolårets kakrester och årets majskrokskräk Yammii!!!

Dagens höjdpunkt är när klockan slagit halv fem och pappa stiger in genom dörren för då börjar festen som stavas BUS och en "tråkig" dag med mammas städning övergår i en skrattande lek som fortskrider tills det är dags att säga natti!


 

                                                                                         " Livet leker"

Kommentarer
Postat av: mamma

Bilden på mig och Trollie blev ju riktigt bra!!! Längtar redan efter er, vi ses snart. Kram till er alla, Momme

2009-03-25 @ 22:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0