Banan (köttbulle) i pyjamas

Idag mina vänner, alla jag känner (och inte känner) kan jag berätta att jag gått hemma i pyjamas heeela dagen för att sedan fortsätta aftonen/kvällen i samma anda. 06.50 imorse (trodde jag)  vaknade jag i vanlig ordning till den ljuva stämman från Mollie som låg på mage (hon hatar det) och gnällde för att hon inte fick sig framåt (hon försöker i sinne). Klockan visade sig vara 07.50 och en skön sovmorgon dvs. 

Jag vill inte kommentera dagen (tänker därför göra det) som varit allt annat än upphetsande då Mollie visade prov på att hon faktiskt har ett humör och att hon kan låta! Jag skojar inte när jag säger att hon har gnällt/gråtit/skrikit sedan vi steg upp imorse men i samma veva som pappa kom instampandes genom dörren sken trollet upp som en sol och har varit sitt "vanliga" jag hela kvällen (är det mig hon är less på?) Nåväl, lite blommig falukorv och stuvade mackisar till middag och sedan har soffan regerat ikväll!





Puss & hopp om en gladare dag imorgon då babyrytmik och bus på "öppna förskolan" väntar!

Kommentarer
Postat av: mamma

Häftigt, länge sen man åt blommig falukorv! Har nog inte gjort det sen ni var små.

2009-03-30 @ 22:59:35
Postat av: Emma

Haha. Vad roligt. Jag trodde att det va pepparkakor.

Har ju hört låten "blommig falukorv" men aldrig sett att nån ätit det :-)

Vad jobbigt med en gnälldag. Hoppas att ni får en bättre dag idag.

2009-03-31 @ 11:06:36
URL: http://emmize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0