Flitens lampa

Idag har flitens lampa lyst då vi (jag&trollan) var hemma och BARA hemma vilket kanske är 4:e gången under lillans nio månader (ganska weird egentligen?) men..."vi" har städat och skurat alla golv, rensat bort "jagvetintevartjagskaläggadessa-saker") i tvättstugan, renbäddat, skurat toan och busat för några månader framöver tror jag! Sedan har vi stökat på här hemma litegrann och när fotbollen började beordrade jag Fredde att säcka ner sig framför TV:n medan jag skulle sy gardinerna (jo tjena!) Jag hann inte svära över gardintyget länge fören jag också låg i sängen bredvid mina troll och sen hjälptes vi åt med projektet som faktiskt blev riktigt bra! (att Fredde sedan är betydligt mer estetisk än vad jag är ville jag inte erkänna men det är sant!) Nog fick jag symaskinskörkort allt men skulle "mister symaskinspolisen" ha sett mig ikväll hade jag nog fått det indraget!!

 
Pappas flicka? Viktigt var att hon skulle ha Sverigedressen till fotbollen ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0