Fem mammor - fem barn

Fem mammor - fem barn - fika i drivor och prat i kvadrat kan sammafatta dagen i stort som blev allt annat än lugn och stillsam då barnen i fråga befinner sig i åldrarna 9-17 månader och myror i brallan bara är förnamnet! Vi hade riktigt mysigt iaf bland blöjmärkesduskussion och barnbajsbabbel ;)

 

Jag tvingade med min andra hälft på stàn i afton för lite råd och rön vad gäller tyger och inredningsprylar eftersom att jag efter sisåhär ett halvår i huset tänkte få upp lite saker på fönster och väggar. Då Fredde kommer från Mars och har helt andra åsikter än jag om vad som är snyggt och inte fick vi kompromissa litegrann och i slutändan köpte vi detta tyg som "bara" var 150:- dyrare än vad jag räknat med!




Så här lät det idag när vi stod och dividerade om vilket tyg vi skulle köpa:

Jag: Men det här tyget då Fredde? (Mörkbrunt med turkosa & limegröna blad)

Fredde: Men är inte det där lite för klatchigt för att vara oss?

Jag: Men vi ska ju BLI lite klatchiga!

Fredde: Njaaa...jag vet inte!

(Efter nästan 1 timme inne på Olssons tyger hade vi bestämt oss och detta efter att jag sprungit ifrån kassan två ggr för att byta tyg) - Velpannor är vi allihopa!

**************************************************************

Psst! Vi hittade den här väggdekalen på nätet igår och skulle precis beställa den då vi såg priset och insåg att vi inte alls har den där miljonen vi skulle vilja ha men visst är den snygg??




Kommentarer
Postat av: Johanna

Jättesnyggt tyg! :D Tänk snart får jag också köpa tyger! Lördag passar bra för oss för middag, men inte för tidigt bara :)

Kram

2009-06-10 @ 09:26:45
Postat av: Yenny

Ett tips: Kolla tradera, sök på "väggdekor" eller "väggord" så finns det massor, till betydligt bättre priser! :)

2009-06-10 @ 12:43:21
URL: http://yennyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0