Stadsfesten!

Nu är festen igång, stadsfesten alltså och självklart har vi redan hunnit med en tripp! Vi ordnade med barnvakt åt de små barnen så vi stora barn (jag, Josse och Vera) kunde gå lös på god mat, karuseller och färska munkar! Nog kände jag mig som 13 igen där jag stod och trängdes bland de andra barnen (trots att hälften var ett huvud längre än mig) men festivalen för mig skriker KARAMELL & KARUSELL!!




Trots att jag heller inte är någon festprisse kommer jag ändå på Lördag att stå tre timmar framför spegeln i hopp om den perfekta "looken" inför kvällen. Kl. 21.00 kommer jag att sitta i Wallmans tält med en äcklig päroncider (allting annat är för dyrt) och försöka föra en konversation med någon. När vi suttit och skrikit åt varandra i någon timme behöver vi alla gå på toaletten och kissa dock är enda alternativet (för oss tjejer iaf) är den äckliga bajamajan. I den millånga kön hinner vi tjattra med ett tiotal personer som:
"det var så längesen!".....vi träffade!
Jag står såklart sist i kön och trots att de andra lovade att vänta utanför är de spårlöst borta i vimlet av folk. Jag går en sväng och träffar hips vips på en ny skara kända personer som jag slår följde med. Vi sätter oss i ett annat tält och bestämmer oss för att gå och se artisten ? som spelar kl.23.00! När jag någon timme senare kommer på att vi ska gå är klockan redan 00.00 och det är dags att gå och trängas i någon matkö innan det är dags att dra sig hemåt!

Men annars är festivalen helt OK!

Kommentarer
Postat av: monkan

ja må hon leva, ja må hon leva =)

grattis på födelsedagen babe =)

kramar monkan

2009-07-07 @ 15:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0