Att vi alltid lyckas!

I afton slängde jag av Mollie hos Malin o co för att gå lös på diverse affärer i jakt efter lite dopkläder till hela familjen. Fredde hakade på efter jobbet och vi rände mellan butikerna när jag (snillet) kom på den ultimata idèn att besöka "Dressman", ni vet lite finare kläder för Fredde till dopet. Nåväl...Expediten erbjöd, i vanlig ordning, sin hjälp men stolt som man är ni vet.....(vad jag ångrar att vi inte tog emot hjälpen!)

Fredde sliter ivrigt upp en konstigt nog väldigt förpackad, innålad, ihopvikt och stoppad skjorta. I samma veva som han lirkar bort de små pappersbitarna runt varenda skjortknapp för att få igen sk*ten ramlar poletten ner...AHA! Man ska nog INTE prova dessa skjortor av föpackningen att döma!
Expediten harklade sig och klargjörde för oss att  "de helst inte" provar ut de redan förpackade skjortorna för att de är sånt jobb med att nåla ihop dem igen och att de ENDASt är till för försäljing! =P    (hon blev nog lite irriterad på oss för hon skickade oss till Hansèns, där vi visserligen hittade en väldigt fin skjorta med hjälp av den, där, manliga expediten)

Jag förstår inte hur vi alltid lyckas med det omöjliga! För en gångs skull tänkte vi avancera med en lite finare skjorta från en "seriös" affär nu när det är dop och allt men "prov-skjortor?" Vart har jag varit de senaste tio åren?? Nej, hädan efter håller vi oss till Hm:s utbud av lite mer basic-kläder!!!

Intresseklubben antecknar:
(I detta inlägg fick jag med ordet Skjorta sju ggr vilket strider mot mina principer att inte använda mig av upprepningar i skrivandet men finns det en synonym till ordet skjorta?)







Kommentarer
Postat av: mamma

Äntligen!!! Ni har nog bara lite otur när ni tänker ibland! Kram på er alla Momme

2009-01-29 @ 23:10:30
Postat av: Lotta

Haha det där lyckades vi med oxå för kanske 2-3veckor sedan, fast min man hann nåla upp allting och prova skjortan för att sen bestämma sig för att inte ha den innan expediten sa något ;) Så ni är inte ensamma om det där :D

2009-01-29 @ 23:50:04
URL: http://felicia6.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0