"Hjärnbrist"

Heja heja AIK! Ikväll utnyttjade vi vår julklapp = barnvakt och hockey! Mollie fick vara hos moster medan mamma och pappa såg matchen på ladan ikväll. Jag lyckades, under bara några sekunder skämma ut mig för flera veckor framöver!...
Innan matchen skulle jag göra ett besök på toaletten och under tiden som Fredde köpte kaffe åt oss. Jag blickar mot dassdörren - herrtoalett! Jahapp, då är det den andra dörren och i samma veva som jag sliter upp, det jag trodde var dörren till damernas, möter jag en äldre man på väg ut. SKUM! "Vad gör han inne på damtoaletten?, vilket äckel!" hann jag tänka och i samma veva som jag kliver in och ser fyra - fem nakna rumpor framför mig puttar karln i mig och påpekar att jag "nog har läst fel på dörrskylten"  - PINSAMT!

Och...det var inte första gången jag skämde ut mig för dagen. I förmiddags tog jag med Mollie för att kika på vår sista match i Sunnanåcuppen för detta år och när vi lämnar hallen tror jag nästan att jag lämnade några liter hjärnceller där också. Jag låser upp bilen och sätter fast lillan i bilstolen på passagerarsidan. Sedan slänger jag i vanlig ordning in skötväskan i baksätet och sätter mig sedan själv i baksätet och spänner fast mig. Det tog några sekunder innan jag kom på mig själv och nog kikade jag noga så att ingen skulle se mig när jag skyndade mig ut och fram i förarsätet för att inta min roll som CHAUFFÖR!

 - Inte kan man väl skylla på "amninghjärna" så här nästan två månader efter avslutad amning?




Kommentarer
Postat av: Bea

Haha! Vilken rolig dag! Du får väl kanske skylla på "mammahjärnan" då :P /Bea Berglund

2009-01-06 @ 09:48:44
URL: http://beeatriice.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha Frida i ett nötskal! ;P

Du är go du vännen!

Vi kommer att (försöka) ha det underbart, härligt,romantiskt,festligt och kul nu när vi åker! Vi ska tänka på er här hemma massor kan jag lova! Jag är en riktig sån där, borta bra men hemma bästare!

Kram på er!

2009-01-06 @ 10:10:19
URL: http://minahjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0