Hej bloggen!!!

 Känns som att det behöver uppdateras här litegrann men ni vet ju hur mycket man som mamma har att göra på dagarna då snuttepluttgulligull med sitt barn upptar ungefär 90 % av tiden, resterande 10 % går åt till att tvätta kräkkläder diska vällingflaskor och torka spyfläckar från golvet...TYP!.

Kvällarna håller vi oss sysselsatta med diverse pyssel inför dopet på lördag. "Prällen" kom, på tal om det,  på besök igår och jag drog till med några skämt för att lätta upp stämningen lite men att skämta om Gud med prästen är INTE lämpligt för han drog inte på smilbanden EN ENDA GÅNG!!! (nu får du skämmas över mig mamma=P) Hur som haver. Fredde tog ändå priset då Prästen frågade hur vi ställer oss inför Gud eftersom att dop och Gud är väldigt sammanlänkade *host*. 

"ja" sa Fredde..
"Man ber ju lite då och då inför matcher osv liksom: Herregud hoppas det går bra osv...."

Det roliga i hela kråksången är att som ni vet får man INTE säga "Herregud" för det är att missbruka herrens namn  YES!


 
 Världens bästa servettvikare

Kommentarer
Postat av: mamma

Vet inte var min förra kommentar tog vägen, Borta är den i alla fall! Nåväl, lite generad är man ju, du var ju ganska småkul du med när du sa att ni döper "för att det är ju trevligt att träffas och fika och så där..." Längtar efter er alla, kram Momme

2009-01-28 @ 09:57:26
Postat av: Emma

Så ni gör sånna där avancerade sevettvikningar :-) Ville också ha det på lillans dop, men tiden räckte helt enkelt inte till... Får göra det med nästa barn istället tror jag.



Haha... Man får sig alltid ett gott skratt då man läser din blogg :-D

2009-01-28 @ 13:22:06
URL: http://emmize.blogg.se/
Postat av: Louise

Haha vad roliga ni är!;) OCh ambitiösa också.. den da´n jag skulle få Johannes att vika servetter!;)

2009-01-28 @ 15:04:39
URL: http://chiqquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0