Tummen ner!

Hej hopp allihopa!
Efter att ha ränt på stàn hela dagen åkte vi hem och varvade ner litegrann, startade en tvätt och stökade bort lite medan Mollie talade allvar med sina leksaker (tjejen snackar som aldrig förr och "gurgelprat" också) ! Hon har dock bekantat sig lite väl mycket med sina händer och tummen regerar samtidigt som nappen bojkottas! Visst är hon duktig på att ta tutten men tummen vinner alltid! Jag kan tänka mig att det är lättare att vänja av barnen tutten sen för "den kan man ju ge till tomten" eller varför inte lämna in på barnens hus och låta barnen få en present men inte ger man väl bort sin tumme till tomten heller! Och inte ligger det väl en skål full med avkapade småbarnstummar vid disken på barnens hus! Nej, jag kämpar med att ta ut tummen och stoppa in tutten men det är väl bara att ge upp antar jag och ta striden framöver *suck*...

Vill ni veta en till "barnslig" sak? Mollie har fått utskrivet "Laktulos" = lösande för magen så idag har hon bubbat för första gången SJÄLV på över en månad ;) !!!  - Jag tror att vi är de enda/få föräldrar som jublar när det bubbas och t o m läker ut genom blöjan ;)!!

Bajs bajs!!


  

                                                                                      Tomtenissan våran


Kommentarer
Postat av: Bea

Tänkte bara säga att laktulos finns receptfritt! Jag vet inte om det är nån skillnad på dom, priset kanske! Grejer på recept är oftast dyrare. Bebisar kanske ska ha en särskild??? Men du kan ju höra på apoteket, ett tips bara ;)

2009-01-09 @ 20:04:21
URL: http://beeatriice.blogg.se/
Postat av: mamma

Kramizar och tack för alla härliga bilder och alla konstiga saker man känner igen sig i men kanske inte jublat offentligt åt! Efter tre gånger vet man att "bajs" kan vara det bästa som hänt under veckan. Älskar er, Momme

2009-01-09 @ 21:09:33
Postat av: Santa

hahah, tycker du skrev det så roligt det här med tummar och nappar :D hehehe



Och vad söt hon är, lille Mollie :]

2009-01-10 @ 09:06:55
URL: http://santantane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0