Gamla tanter lägger inte ägg!

Go`dag på er! Idag är jag väl mer död än levande trots att Mollie sov till 09.30 imorse! Vi gästade min moster m. fam igår och kom väl inte hem fören vid 24-tiden. Mollie sov när vi kom hem - HON VAR TRÖTT!




Under "kvällstoaletten" hittade jag den bok som vi fick av min syster i julklapp. "Gamla tanter lägger inte ägg & Gud som haver barnen kär har du någon ull" heter den och är guld där vid kvällstid då trötten tagit över och skrattattacken ett faktum! Jag kunde verkligen inte slita mig och "John blund" fick allt vänta till sent in på natten!

Några citat ur boken:

"All människor är lika mycket värda, vare sig de har hudfärg eller ej."
(Tariq, 7 år)

"Gud är gift med Maria.Först var han förlovad med Eva men när han stoppade in sin orm i Paradiset gick allt åt skogen"
(Anna, 8 år)

"först så dog Jesus, men sen så ångrade han sig och gick ut igen.
(Nicole, 5 år)

"Min mamma jobbar med Gud. Hon jobbar på ett kyrkokontor så han är hennes chef. Och min farbror är pessimist. Han spelar orgel i kyrkan."
(Lydia, 6 år)

"När mannen puttar in sina testiklar i kon blir det valpar"
(Patrik, 6 år)

"Ozonlagret gör att huden blir fortare genomstekt"
(Elena, 6 år)

"Nästan alla människor har en hjärna. De som är lite dummare har en hönshjärna"
(Johan, 6 år)

"Om man öppnar ögonen och det är alldeles svart, då är man medvetslös"
(Hilda, 7 år)

"Gamla tanter tycker om att se nakna män, de vill bara inte erkänna det när man frågar dem"
(tone, 7 år)

"På pensionärshemmmet luktar det middag i korridorerna och Gud i vrårna"
(Siri, 7 år)

Så då vet ni det!

Nu ska jag ta hand om min dotter som varken vet om hon ska skratta eller gråta, vill inte sova och inte äta, har ingen feber och torr i blöjan - det klassiska "vadärfelproblemet" men det löser vi med en promenad i vinterkyla huvva!


  
                                                                                                                                               "Morgon-magträningen"

Kommentarer
Postat av: johanna

vilken söt liten tjej ni har! hoppas allt är bra med dig:)

2009-01-03 @ 12:10:19
URL: http://johannafo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0