Doparedagen

Har varit ledig lite ifrån bloggandet eftersom att dopfixande prioriterats denna vecka. Vi har som sagt skämt ut oss på klädaffärer, suttit uppe till sent vissa kvällar & svurit under servettvikandet & suttit uppe ännu senare natten till idag och klurat på hur i f*n man gör en marsipanros! Nog är det tur att världens, av Frida, mest besökta sida "Google" finns för där fanns en video på hur man gör dem och resultatet har ni här nedan...

  


Dopdagen kommen och det gick som en dans på rosor med stor (all) hjälp av min kära moster & mamma (piff & puff remember?). Mollie var så "snäll" under dopakten och kräktes inte en enda gång - WOW!
Som alltid på dop får stjärnan i sig en massa fina presenter och det tackar vi så mycket för. Alla presenter var jättefina och inte en enda dublett - YES!

Och...det ni alla har väntat på....Dagens värsta av: "Frida the one and only"

Innan dopet stod vi och pratade lite och jag fick en komlimang om mitt halssmycke (vilket var ett kors). Jag skämtade till litegrann och sa det att:

"ja, jag tog ett kors, man måste ju ställa in sig lite hos prästen haha"

Vilket jag då inte visste var att prästen stod på min högra sida och försökte få min uppmärksamhet för att få sätta igång med dopakten. AOOUCH!


  
 (smuts på linsen)

Kommentarer
Postat av: mamma

Du skojas lite när du skryter upp "Piff och Puff" för du och Fredde har gjort ett jättejobb!!! Några trodde att jag skojade när jag sa att ni gjort marsipantåtorna själva, dom trodde att ni köpt dom på samma ställe som dom supergoda smörgåstårtorna. Gissa vilka två som hädanefter gör tårtor till våra släktkalas!!! Kram på er, kram Momme

2009-02-01 @ 07:44:33
Postat av: syster yster

Älskade syster, du har verkligen kläckt ur dig många roliga kommentarer på sista tiden! Hoppas vi hinner umgås nån dag under veckan. Och tack för senast! PoK syster yster

2009-02-01 @ 08:54:31
URL: http://pelantrollmamma.blogg.se/
Postat av: Malin

Så snygga tårtor,jag ser att ni har gjort dom själva jag är imponerad.Man kanske kan hyra er när vi behöver tårtor:P

2009-02-01 @ 21:52:33
URL: http://malinjag.blogspot.com
Postat av: Nina

vilken rägger ;)

2009-02-04 @ 22:25:04
URL: http://ninalundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0