6-månaderskontroll

Måste ju bara få prata om Mollie lite också (för det gör jag ju aldrig=P)....Hon fick som sagt sin 6-månadersspruta idag inte ens 5 månader gammal ? men men. Vi kommer dit och väger/mätar bla bla och sedan kommer vi in i ett rum där en läkare står och väntar OKEJ? Då ska hon alltså göra 6-månaderskontrollen idag och varför vet jag inte men....de frågar om hon kan byta saker från ena handen till den andra vilket hon INTE kan - ska de kunna det nu? Och sedan börjar läkaren att bryta i allt vad armar och ben heter (det brukar vara den jobbiga biten för föräldrarna) men Mollie började asgarva eftersom att hon är så kittlig så läkaren blev paff! Nåväl de kollade om hon hjälper till att ta sig upp till sittande men inte Mollie inte...hon ville bara stå! Sköterskan trodde att Mollie skulle börja stå innan hon lär sig att sitta, låter inte det konstigt??

Jag frågade sedan varför Mollie drar ihop läpparna hela tiden som om "hon skulle gå på tigerjakt" ja ni vet ju hur man gör då....Men hon övar sig att prata tydligen och det är faktiskt ofta hon sitter och tittar på ens mun och försöker göra likadant så hon härmar alltså inte mammas "snusläpp" vilket jag varit orolig för=P

Det ska bli intressant att se om Mollie både pratar och står innan hon lär sig att sitta och greppa - don`t think so!


                                        Hursomhelst så sa hon då ingenting när de stack henne i benet iaf :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0