Fröken städmanisk!

Ikväll är det FF (Fredde-Fritt) och ....eh .... vad rädd jag blev! han kom just hem för tydligen lämnade motståndarlaget "W-O" så han är ca tre timmar tidig hem och den var jag inte beredd på! Hade just tänkt berätta om hur mysigt det är med en egenkväll hemma i soffan framför TV:n - KOMISKT ! Nåväl....jag hann iaf med att städa litegrann här hemma och toaletten har fått sig en rejäl uppfrächning vill jag lova då Väldigt starka medel (med betoning på starka) har används. Jag var iväg och shoppade rengöringsmedel och det är ju nästan bättre än att gå på klädaffärer! Jag är som tokig i allt bakteriedödande och för att skura toaletten använder jag följande....



 Jag hittade en ny fiffig sak på affärn nämligen en tablett som man lägger i toaletten över natten och spolar sedan dagen efter - då ska toaletten vara ren ;)

Tycker ni jag tjatar om städning? moahah, 10 saker ni visste OCH inte visste om mig..

1. Jag byter sockar 2-3 ggr / dag (ifall de ska vara skitiga under och sprida smutsen över hela huset)
2. Jag kan inte torka mig på handdukar (har till och med svårt för att göra det här hemma)
3. Jag skurar toaletten 3 ggr / veckan (den visste ni redan va?)
4. Jag kan inte lägga en smörgås på bordet (ifall det ligger ett hårstrå eller annat smuts på bordet)
5. Jag tittar alltid i glaset innan användning, likaså på tallriken
6. Jag tittar alltid under pålägget på smörgåsen
7. När jag dammtorkar sköljer jag av trasan mellan varje "drag".
(jag använder aldrig skurhink)
8. Vår (min) konsumtion av skurmedel är högre än av tex förbrukningen av schampo per månad
9. Jag kan inte dricka upp tex ett påbörjat glas vatten om det stått ett tag
(i rädsla för att damm ska ha ramlat ner i glaset)
10. Jag använder mina plagg endast en gång (gäller inte jeansen) innan de åker i tvätten

Tycker ni jag är sjuk? Jepp, jag har börjat inse det och jobbar stenhårt med att både kunna lägga ner min smörgås på bordet och dra ner på sockbytandet =)!


Kommentarer
Postat av: Läsare

Och du jobbar i vården? Då brukar man ju inte vara sååå kräsen av sig. Från ett häftigt diarre kalas till egen lunch, no problem.

2009-02-17 @ 13:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0