BTW...

....Glömde ju att nämna att jag blev totalt ÄGD av syrrans äldsta son idag när vi spelade "Pettsson & Findus". Hugo är en väldigt lillgammal skärpt kille (snart 5 år) som gärna styr och ställer med alla de nära och kära. Han är så duktig på att förklara hur saker och ting ska vara och idag var det reglerna i spelet som skulle klargöras.

Vi kom till en punkt i spelet då jag förklarade för Hugo att han gjorde fel och att det skulle vara "si och så". Hugo räckte mig spelreglerna och sa:

"Men här, läs reglerna då!"

Jag läste och tyckte som ändå att jag hade rätt så Hugge blev arg och kastade tärningen vilket resulterade i att jag blev arg och påpekade att man får spela efter spelets regler annars får man inte vara med.

Efter en stunds eftertanke kom jag på mig själv (f*n) ungen har ju rätt.......STUPID!
jag skyndade mig att be om ursäkt och en mäkta stolt Hugo sken upp som en sol och började dansa på golvet

"Jag vet att jag har rätt, jag är ju bara bäst"

Det slutade med att Hugo, liksom alltid, vann och detta fick jag också höra den närmsta timmen:

"Jag är så himla bra på att spela för Frida du kan ju inte riktigt reglerna, min mamma och pappa läser då ALLTID reglerna rätt!"

ÄGD!

(De som känner mig vet att jag HATAR att förlora och spec mot Hugo som ALLTID vinner)

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej vännen! Tror att du glömde berätta om vissa saker för dina trogna bloggläsare. Ledtråd; REGLER:) Kramizar...

2009-02-06 @ 23:27:52
Postat av: mamma

Sorry, missade att du hunnit skriva en ny blogg. Strongt att du börjat kunna köpa ner dig och erkänna dina fel!!!

2009-02-06 @ 23:30:23
Postat av: Carina

Heja Hugo! Kram moster

2009-02-07 @ 12:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0