No more sugar!

Jag bjöd över Nina/grannen/Mollies nanny på fika i kväll men då vi båda försöker eliminera vårt dagliga sockerintag fick gòbullarna stanna kvar på hyllan i frysen och ett glas bubbelvatten + en kopp kaffe fick bli den sociala förtäringen ikväll! Kvar på "vårtnyttigarelivlistan" är ett dussin armhävningar och lite "kissande hunden" för att återställa balansen i stussen, jag tycker faktiskt att den passar bättre där den satt förut!=P

Mollie trivs som fisken i vattnet på förskolan och hinner varken säga hejdå till oss eller åka därifrån (unge!). Nej skämt åsido, trots att hon grät hela vägen hem ifrån förskolan en dag och sedan stod vid ytterdörren och bankade i förtvivlan över att behöva komma hem så är det ju roligt att hon trivs! Och själv tycker jag det är helt underbart att få studera IFRED för en gångs skull...

För övrigt så har jag kommit till insikt om varför den magiska uppfinningen "barnsäkerhetsspärren" som man sätter fast på lådor är så populär bland småbarnsföräldrar.....




 Om ni inte förstår vad hon säger så tror jag det är någon blandning av "daddaspråk" och japanska!


Kommentarer
Postat av: mamma

Ett fall för pappa, jojo... Älskar att se att hon är så företagsam, det är nog ett släktdrag på mammas sida. Kram till er alla, Momme

2009-12-03 @ 06:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0