Allt som hör julen till...

Har ni hört...

 Jag smakade faktiskt mammas köttbullar i år (även om den enda köttbullen var den "kalla" du tryckte in i munnen på mig innan gästerna kom mamma men god var den!) Sedan kan jag efter i år konstatera att julskinkan verkligen smakar RÖV vilket iofs är rätt bra eftersom att det faktiskt är en röv/grisrumpa hela svenska folket glufsar i sig varje jul! Nej, tummen upp för hamburkerkött!! Att kethup på blodpudding var dåligt visste vi men senap och äppelmos på skinka - oh my! Den där råa laxen har jag inte heller förstått vitsen med (somliga kallar det gravad lax) men den och skinkan är starka konkurrenter på julbordet!

Nåväl, tomten skötte sig utomordentligt i år igen och var inte sen utan kom klockan sju precis som vanligt (ni har väl hört att han har skaffat turbo på släden?!) Tack tack snälla tomten för alla fina paket och tack till min andre hälft som röstade ut min gamla mobil och köpte mig en ny! Mollie blev också väldigt glad över alla paket(snören) och lyckades faktiskt vinna över tomten i "arga leken" eller, tomten var tvungen att bege sig tillslut efter att Mollies stått en halv meter framför honom med vidöppen mun och stirrat ut honom!!

Jag har aldrig riktigt förstått hur tomten gör för att både ändra röstskärpa och längd från år till år men en sak är då säker - han gör det bra!


Snodde lite juliga bilder på småtjejerna från sofias blogg
 (bilder från rytmikavslutningen/julfesten i kyrkan)

 


God JUL och GRÅTT Nytt HÅr!!!





















Kommentarer
Postat av: Mamma

SKA SMISKA UPP DIG UNGE!!! Julmat ska ätas med andakt, inget fjoller som du sysslar med. Trots allt, Kramar till er alla, Momme

2009-12-27 @ 07:06:09
Postat av: elin

Yes I´m back ;) Men guuullunge! hahaa vilket härligt kort!! God fortsättning på er och hoppas vi ses snart! Massa kramar!

2009-12-28 @ 09:50:07
URL: http://mejelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0