Det hårda mammalivet

Det är inte lätt att vara ung och få barn, vad man kallt får räkna med är situationer man gärna hade undkommit men.. som man ändå ALLTID hamnar i! Att säljare ringer hem och frågar om jag möjligtvis inte..

"..har mamma eller pappa hemma?"

eller varför inte tanten i ICA-kön som frågar hur gammal min lillasyster är! Jag har vant mig vid det här laget och hoppas på en fortsatt "åkapåbarnbiljett" i bussen till stàn!

Men som mamma (gammal som ung) tillkommer också en massa "supermammakrav" som tex:

 * Att man ska hänga på waynes och dricka lattè (där ligger jag nog ganska bra till)
* Träna på stans hippaste gym (har jag nog varit sämre på) eller..
* Dra på sig plyschdressen och gå en promenad i parken för att sedan slå sig till ro ett tag med en  bra bok i den stund som lilla knytet sover eftermiddag (har aldrig hänt!)

Däremot spenderar vi (jag och trollan) våra dagar i goda vänners sällskap oftast med Vera, Tindra, Sofia & Penny och ingen dag är den andra lik (inte helt oväntat med tre små småttingar i tre olika åldrar och med tre starka viljor!)


Från idag på stàn, jo...hårtussen under bordet ÄR min dotter=P...


 
 (Vera, Tindra, Sofia, Penny och Mollie)



Kommentarer
Postat av: mamma

Häftig blogg! Längtar redan efter "lill-Trollie". Kramar till er alla, Momme

2009-08-12 @ 23:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0