Där blev jag allt lurad=P

Det händer oerhört mycket i kroppen nu på slutet och känslor/smärtor man aldrig tidigare känt dyker upp när man minst anar/behöver det. Inatt var en sådan natt då sammandragningarna bara avlöste varandra och värkarna fick mig att svettas och frysa omvartannat. Jag försökte sova, eftersom att jag var så oerhört trött, men så fort jag var på gränsen till att somna piggnade jag till av en värk. Bebis förstår sedan inte att h*n ska vara stilla när sammandragningarna kommer men samtidigt som hela magen drar ihop sig och blir stenhård så försöker den lille att sparka sig ut. Det är som att den ligger därinne i sitt hav av vatten och har det bra och när magen drar ihop sig blir den irriterad på att det blir så trångt så då stretar den emot -men lilla hjärtat det går inte till så!

Nåväl, jag var upp på toaletten femtioelva gånger, gick och la mig igen, tog en alvedon, gick och la mig igen, gick upp och drack vatten femtioelva gånger, gick och la mig igen, ringde mamma på jobbet vid ett-tiden på natten i brist på annat att göra, gick och la mig igen, tog ett varmt bad, gick och la mig igen, ringde BB, gick och la mig igen, ringde mamma igen vid halv tre på natten, gick och la mig igen, och...somnade så småningom efter det *pust*. Jag trodde nästan att vi skulle få åka in på BB inatt och efter att ha tvekat i cirkus två timmar ringde jag upp på förlossningen och hon konstaterade att det är vanligt att livmodern gör så här i slutet av grav. Den tror att det är dags för att föda och livmodern jobbar på för fullt med vanliga förlossningsvärkar ett bra tag för att sedan avta och avstanna helt. Hon frågade om jag klockat värkarna och nej...ska man det? Jag gjorde det "bara för att" och precis 4 min emellan kom de. Ganska fantastiskt hur punktlig en livmoder kan vara haha! När jag vaknade imorse var allt precis som vanligt så nu kan jag fortsätta min städning här hemma innan det är dags på riktigt )!!


"Du kan få falska värkar och de kan vara lika smärtsamma och starka som riktiga värkar. Till skillnad från riktiga värkar så är de inte regelbundna och de försvinner när du är aktiv."
 
(Hämtat ifrån: www.barntotal.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0