Sista BM - besöket??

08.15 imorse entrade vi dörrarna in till BM. De vanliga proverna togs och likaså vägningen. +14 kg klappat och klart och trots det känner jag inte av att jag lagt på mig så "mycket". Om det inte vore för "fogarna" så skulle jag gott kunna springa någon mil eller två (för att överdriva litegrann). Skönt att veta är att all denna vätska kommer att rinna av ganska direkt efter förlossningen och jag som "bara" trodde att fötterna drabbats har upptäckt att mina händer och fingrar inte heller är i sina bästa "former". Vi skrattade gott igår kväll jag och Fredde när jag inte ens fick på mig en ring på lillfingret - jag hoppas att Fredde väntar med en ring ett bra tag framöver ;)

Som sagt, alla prover såg bra ut och SF-måttet, ja...oförändrat. Jag som legat en bra bit över kurvan ligger nu "normalt" och linjen har sjunkit radikalt på tabellen sedan sit vi var hos BM. Jag blev överlycklig, hurra hurra jag ligger normalt! Men tydligen var inte det heller bra för sjunka ska den aldrig göra *suck*. Därför måste vi dit igen för en extra mätning av livmodern nästa vecka, alltid är det något! Är det inte vikten så är det bakterier i urinen och är inte SF-måttet för stort så är det "för litet". Aja, bebis ligger nu fixerad och magen har sjunkit ned litegrann. Sammandragningarna avlöser varandra och pga av detta var inte BM så säker på att vi skulle kunna komma nästa vecka men trots det förväntar jag mig en övergång à 20 dagar som man får gå över idag va?

Lillplutt*ns hjärtljud låg ovanligt lågt: ca 130 slag/minut - har min lilla sessa förvandlats till en pojke =I??. Nej skämt å sido, bääsen sov under BM - besöket och det är väldigt ovanligt att h*n ens sover så det är inte konstigt att pulsen låg lägre idag. vanligtvis ligger den kring 150 (ja, jag tror att det är en tjej=P)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0