Glukosbelastningsprov

Hej! Sorry att det blir så lite bloggande nu men eftersom att min kära sambo icket tillåter mig att ha bilen hemma på dagarna, ifall han akut måste rycka ut och skutsa till BB, så tar jag mig inte till någon dator nu när vår är inne på service. Jag försöker få honom att förstå att det inte alltid är så akut och att han faktiskt hinner hem med bussen från jobbet men tyvärr vinner han den här gången. Jag kan dock lugna er med att det står HELT STILLA på föda-barn-fronten och säkerligen ska jag gå över många dagar för det är en envis liten krabat i magen med gott om plats kvar och vem vill komma ut till detta kalla väder när det är så varmt och skönt i magen?=I.

Jag var som sagt till BM igår och pga av högt blodtryck, mycket vätska och en enorm törstnadskänsla heela tiden blev jag skickad på glukosbelastningsprov idag och huvva så tråkigt! klockan 08.00 imorse satt jag på kvinnokliniken där jag efter fastande fick dricka två stora glas, bli inte för frestade nu, med varmt sockervatten. Jag hade tio min på mig men för att göra pinan så kort som möjligt så svepte jag glasen och sedan var det bara att vänta i två timmar för att sedan få ett ynka stick i fingret KLART. Huvva att svepa varmt sockervatten på tom mage när sammandragningarna kommer i ett, bebis sparkar och man bara mår allmänt illa är inget att rekomendera. Men, enligt min syster som också gjort detta ligger jag snarare lågt i blodsocker så någon diabetes är det då inte tal om!

Nu ska jag bli bjuden på gòfika här hos min syster och ikväll blir nog en tidigkväll (klev upp 05.15 imorse). Men till alla er underbara vill jag bara tacka för alla dessa lyckönskningar!!

Ha en trevlig helg!


(jag kikar in så fort jag får tag i en dator)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0