Vi tar det en gång till....

Mammor häng på!

En utmaning till alla mammor! Alltid kul för oss att läsa!
( Listan hittade jag hos www.Minahjartan.blogg.se )


     


När fick du reda på att du var gravid?

10 Januari - 08
Blev det en chock?
Jag hade slutat med p-piller så vi visste ju att det kunde hända och om det hände skulle vi bli glada. Sedan att vi lyckades pricka rätt på första kom väl som en liten chock ;)

Hur gammal var du?

20

Hade du mycket halsbränna?

Tyvärr och inte hade jag väl trott att det skulle göra så ont!

Spydde du mycket?

Jo hela dagarna framtill v.11+7 (den kvällen fick jag behålla middagen)
Hade du mycket foglossning?
Jo det började tidigt men blev värre och värre och i slutet tog jag mig inte i och ur sängen själv.

Ditt sf mått som störst?

39 cm i vecka 39.

Har du fått bristningar?

Jo, på sidan av magen och lite runt naveln.
Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Först en pojke men under nästan hela en flicka ;)

Vad hoppades du på?
Jag hoppades BÅDE på en tuff liten kille och en söt liten flicka. 
Gick du över tiden?

Nej, lillan kom 4 dagar före BF.

Födde du för tidigt?

Jo.

Hur var förlossningen?

Otroligt häftig och inte alls som jag trott att den skulle vara. Det tog bara 5 timmar och 20 min och jag gör om det imorgon om jag måste - en positiv upplevelse!
Blev du sydd?
Jo, BM sa att det var några enstaka stygn men i journalen stod det "ett flertal" och som det har känts så litar jag mer på journalen.

Dragen med sugklocka?

Nej.

Hur många var inne i förlossningsrummet?

2 Barnmorskor.

Hade du någon nära med dig?

Fredde såklart!=)

Vilket BB födde du på?

Skellefteå BB

Hur stor var bebisen?

3395 g och 51 cm lång. Huvudomfånget (36cm).

Vad fick den heta?

Mollie Marie Andersson

Var allting värt det?
Jodå tusen gånger om!

Sådär...nu har jag friskat upp ert minne lite angående min förlossning så då är det min tur att utmana syster yster:(www.pelantrollmamma.blogg.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0