Första arbetsdagen efter fem veckor hemma...

Idag började Fredde om att jobba efter ca fem veckor hemma med mig och lillan. Han ringde faktiskt bara hem EN gång vilket var riktigt otippat faktiskt. Att han sedan lånade en bil för att få komma hem på lunchen är ju en annan sak (hände aldrig innan lillan kom till!). Men....vi hämtade hem pappagubben från jobbet och åkte vidare på apoteket där vi plundrade hyllorna på mjölkfri ersättning. Efter att ha provat ALLT för lillan... suttit i timtal med henne vid tissen, slutat med mjölkprodukter, avbrutit amningen efter en viss tid (då hon enligt Bm ska ha fått i sig det hon behöver), ammat först och gett ersättning efter, bara gett ersättning, gett minifom, gett semp-droppar, köpt en pump och gett lillan min mat ur flaska UTAN RESULTAT så bestämde vi oss för att bepröva den mjölkfria ersättningen för att se om det är mjölken som irriterar lillan. Så ikväll fick sessan dyrmat som vi hoppas ska hjälpa mot magontet och gråtet. Att vi själva sedan får leva på bröd och vatten pga av  den dyra specialmaten gör mig ingenting så länge vår lilla prinsessa mår bra!


 << Vem tror ni fick all uppmärksamhet när pappa kom hem efter jobbet?

Efter att ha spenderat dagen inomhus idag och med en djävul sittande på min axel som heela aftonen påmint mig om den där "degen" som pryder min mage bestämde vi oss för att ta ut lillan en sväng i vagnen. Vi traskade in till stán en sväng för lite fönstershopping och för att hämta hem skivan med bilderna vi fått tagna på lägenheten. Fredde var aningen mör i benen efter att ha gått in till jobbet på morgonen också.



aftonens program: "Top Model". Jag vet inte vad det är med detta program men när detta sänds blir Mollie som frälst!

Kommentarer
Postat av: Louise

Nä men ååå att jag inte frågade dig tidigare! Det är nämligen så att jag, dum som jag är, trodde att man bara kunde köpa mjölkersättning på apoteket. Dyrt som fan tänkte jag när jag gick där ifrån.. och Felicia VÄGRAR ju äta det. Så nu har vi en hel burk ståendes som du kunde fått för halva priset iaf ;)

2008-10-21 @ 07:59:57
URL: http://chiqquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0