Nya insikter och finfrämmen =P

Hej och Tusen tack! - Tack för att jag fått höra precis de ord jag behöver för att inte längre känna mig som världens sämsta mamma utan nu blir det andra bullar och vi känner ju som sagt vår dotter bäst =)!!! 

Från det ena...Idag har jag och Mollie spenderat dagen hos Malin och Julius och en hel del tjatter, amning och bebisprat hann vi med under dessa timmar. Min andra hälft stannade gärna hemma och städade men klockan fyra var han övervänt och ringde hem oss - han kunde inte hålla sig borta ifrån Mollie ;) Vi åkte hem, gjorde lite mat och inväntade Johanna, Krister och mister charmtroll (Lucas), som vi bjudit över på hockey och förlossningsmovie ;)


Nu..sitter vi, jag och Fredde och tar igen oss i soffan framför en ny konkurent till "Våra bästa år" alltså "Tila Tequila". Lillan sover efter att mamma stått med huvudet nere i spjälsängen en kvart och vyschat och DET FUNKADE! Hon sover så sött men jag vill bara att hon ska vakna snart igen så jag får se hennes söta ögon - jag är världens lyckligaste och jag minns inte så här efter ynka två veckor hur det var att INTE vara mamma och INTE få ha Mollie!


Nu ska vi sussa en stund innan lillan vaknar för att äta ;)

Nattinatt!


Kommentarer
Postat av: Mamma till en liten tjej

Det är så svårt det där med vad som är rätt och fel, det beror ju på personen hur denne känner sig. Jag vet att jag själv aldrig skulle klara att vår dotter fick skrika sig till sömns...skulle ha så fruktansvärt dåligt samvete över att hon tror att hon är övergiven...sen har jag hört att detta kan leda till plötslig spädbarnsdöd (att inte få känna kärleken när man är ledsen) inte för att jag vet om detta stämmer men det känns så jobbigt att ha det i tanken.

Men om det funkar för er och lillan är nöjd med det så är det bara att fortsätta för då är du en stark och bra mamma:)

Som sagt känner du ju ditt barn bäst...

Hoppas att allt löser sig...

2008-10-02 @ 23:07:48
Postat av: Sofia

Visst är det omöjligt att tänka sig ett liv utan dom små, det går inte! Dom få gånger jag och Robin har lämnat bort Tuva har vi tittat på varann och sagt -"Jaha, vad gör vi nu då?.." Haha:P

2008-10-03 @ 00:17:16
URL: http://sofiialu.blogg.se/
Postat av: mamma

Stå på dig, kul att du fattade det jag sa om att du känner din lill-Sessa bäst. Kramizar till er alla

2008-10-03 @ 06:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0