Stora problem?

Herregud! Jag hade nästan glömt hur träningsvärk "smakade" men nu så här dagen efter kommer jag ihåg! Jag har upptäckt muskler jag inte trodde fanns och ömma är bara förnamnet! Att jag sedan måste resa mig ifrån soffan/stolen var och varannan minut för att stoppa in tutten på lillan lindrar INTE besvären!
Men...när man har fött barn är träningsvärk nästan som en fis i rymden...eller?....man glömmer som sagt såå fort och nu när trollie varit nöjd i flera dagar och man inser hur roligt det faktiskt är att vara småbarnsförälder skulle jag inte tveka att ha en till imorgon=)

På tal om något helt annat som jag helt nyss kom att tänka på:
Idag har vi som sagt städat här hemma och när jag städar, främst dammsuger så ploppar en hel del tankar upp i mitt huvud. Jag kan tex börja fundera på :

* Varför är det så grymt dammigt i just sovrummet (under sängen)?det enda man gör där är att sova? 
* Varför ligger dammråttona alltid ett steg före? - Jag dammsuger och dammsuger men i samma stund som jag kan andas ut efter att ha hunnit färdigt hela lägenheten har ett nytt dammlager åter lagt sig i rum ett SUCK!
* Var bor dammråttornas mamma? - Hennes ungar är överallt!
* Hur lång livsstid har en dammsugare? - att de orkar?
* Varför blir Mollie lugn när jag slår på dammsugaren? - tycker hon att jag städar för lite?
* Varför dammsuger Fredde RUNT möblerna? - Är det ett sätt att få mig att göra det?
* Varför vill jag köpa en super-dammsugare för 40.000 kr? - har jag städmani?
* Varför skriver jag om detta i bloggen - är jag tråkig?

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0